Informacja o dostępności

Każda osoba może zgłosić problem z dostępem do budynku lub informacji w Starostwie Powiatowym w Zgierzu. Nie trzeba podawać powodu zgłoszenia.

Jak zgłosić brak dostępności?

  • Budynki nie są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Informacje w urzędzie są trudne do zdobycia lub zrozumienia.

Jak poprosić o zapewnienie dostępności?

Osoba z niepełnosprawnością lub jej opiekun może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności. We wniosku należy podać:

  • Dane kontaktowe.
  • Jakie utrudnienie napotkałeś/aś?
  • Jak można rozwiązać ten problem?

Jak wysłać zgłoszenie lub wniosek?

Możesz zrobić to na kilka sposobów:

  • Osobiście: w Starostwie Powiatowym w Zgierzu, ul. Sadowa 6a, w Kancelarii Podawczej.
  • Godziny otwarcia:
    • W poniedziałki, środy i czwartki od godziny 8:00 do godziny 16:00.
    • We wtorki od godziny 8:00 do godziny 17:00.
    • W piątki od godziny 8:00 do godziny 15:00.
  • Listownie: wysyłając pismo na ten sam adres.
  • E-mailem: starostwo@powiat.zgierz.pl
  • Przez ePUAP: /SPZ/SkrytkaESP

Kiedy urząd odpowie?

Urząd powinien zapewnić dostępność w ciągu 14 dni. Jeśli to niemożliwe, poda nowy termin – do 2 miesięcy.

Jeśli problemu nie da się rozwiązać (np. z powodów technicznych), urząd zaproponuje inne rozwiązanie.

Co zrobić, jeśli urząd nie zapewni dostępności?

Jeśli urząd nie odpowie lub nie zapewni dostępności, możesz:

  • Złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON (Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych).
  • Masz na to 30 dni od dnia, kiedy urząd powinien spełnić Twoją prośbę.

Dodatkowe informacje

Twoje zgłoszenie nie podlega normalnym zasadom postępowania administracyjnego. Oznacza to, że urząd nie musi stosować wszystkich skomplikowanych procedur prawnych.