Procedura
Wydział prowadzący:
Wydział Organizacji i Spraw Obywatelskich
Kontakt:
Główny specjalista - Justyna Galanciak, tel. (42) 288-82-74, pokój nr 311 (III piętro)
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie
- rozporządzenie Ministra Sportu i turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych
- ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej
Opłaty:
Wpłaty opłaty skarbowej dokonuje się w kasie Starostwa Powiatowego w Zgierzu, ul. Długa 49 lub przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Zgierza::
Bank Spółdzielczy w Zgierzu nr konta 15 8783 0004 0017 2303 2000 0103
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej za wydanie decyzji lub wypisu należy załączyć do właściwego wniosku z chwilą jego złożenia.
- wydanie decyzji - 10 zł
- wydanie wypisu z ewidencji - 17 zł
Zwolnione z opłaty skarbowej są:
- uczniowskie kluby sportowe (art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. g ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej)
- kluby sportowe posiadające status organizacji pożytku publicznego.
Termin załatwienia sprawy:
- do 30 dni,
- do 60 dni, sprawy szczególnie skomplikowane.
Tryb odwoławczy od wydanej decyzji:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łodzi za pośrednictwem Starosty Zgierskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Dokumenty:
Wnioski do porania na stronie internetowej Powiatu zgierskiego: www.powiat.zgierz.pl w zakładce Druki do porania - Wydział Organizacji i Spraw Obywatelskich
I. Wpis do ewidencji uczniowskiego klubu sportowego lub klubu sportowego, działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej:
1) protokół z Zebrania Założycielskiego,
3) uchwała o założeniu klubu,
4) uchwała o przyjęciu statutu,
5) uchwała o wyborze Komitetu Założycielskiego/ władz stowarzyszenia (Zarządu, Komisji Rewizyjnej).
6) lista założycieli (min. 7 osób będąca jednocześnie listą obecności na zebraniu założycielskim zawierająca: imiona, nazwiska, datę urodzenia, adres zamieszkania oraz własnoręczny podpis),
7) oświadczenia założycieli o posiadaniu obywatelstwa polskiego, pełnej zdolności do czynności prawnych i niepozbawieniu praw publicznych,
8) zgoda właściciela lokalu na siedzibę klubu,
9) statut - 2 egzemplarze
10) dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
II. Dokonanie zmian we wpisie do ewidencji w zakresie nazwy lub adresu siedziby klubu sportowego, imion, nazwisk i funkcji osób wchodzących w skład zarządu i komisji rewizyjnej, statutu:
1) wniosek o dokonanie zmian w ewidencji,
2) protokół z Walnego Zebrania,
3) uchwały w sprawie dokonywanych zmian,
4) w przypadku zmian w statucie - 2 egzemplarze tekstu jednolitego statutu z uwzględnieniem wprowadzonych zmian,
5) lista obecności z Walnego członków posiadających czynne i bierne prawo wyborcze wraz z informacją o liczbie wszystkich członków klubu,
6) dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
III. Wydanie wypisu z ewidencji:
1) wniosek o wydanie wypisu z ewidencji,
2) dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
IV. Wykreślenie klubu z ewidencji:
1) wniosek likwidatora o wykreślenie klubu z ewidencji,
2) protokół z Walnego Zebrania Likwidacyjnego podpisany przez przewodniczącego i sekretarz wraz z załączonymi uchwałami o rozwiązaniu klubu, powołaniu likwidatora, przekazaniu majątku oraz listą obecności,
3) protokół przekazania majątku podpisany przez stronę zdającą i przejmującą,
4) sprawozdanie likwidatora o przeprowadzeniu i zakończeniu likwidacji klubu,
5) dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Justyna Graczyk |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Justyna Graczyk |
Data wprowadzenia: | 2011-07-22 09:10:21 |
Opublikował: | Justyna Graczyk |
Data publikacji: | 2011-07-22 09:11:19 |
Ostatnia zmiana: | 2024-05-29 09:49:04 |
Ilość wyświetleń: | 9777 |