Zasady rozpatrywania skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Zgierzu
Każdy obywatel ma prawo składać wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Zasady postępowania z wniesionymi skargami i wnioskami określają:
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz.46),
- uchwała nr 38/146/19 Zarządu Powiatu Zgierskiego z dnia 13 września 2019 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Zgierzu ze zmianami.
- Rady - jeżeli dotyczy zadań lub działalności Zarządu oraz Starosty a także kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych Powiatu, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej;
- Starosty - jeżeli dotyczy zadań lub działalności pracowników Starostwa.
- Starosta, Wicestarosta, Członkowie Zarządu Powiatu przyjmują klientów w każdy wtorek w godzinach 8:00 - 17:00. Jeżeli wtorek jest dniem wolnym od pracy, dniem przyjęć jest nastepny dzień pracy, Sekretarz oraz naczelnicy wydziałów przyjmują klientów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia pracy urzędu.
- Skargi i wnioski wpływające do Starostwa oraz zgłaszane podczas przyjęć klientów przez Starostę, Wicestarostę i Członków Zarządu przekazuje się do właściwej komórki w celu rozpatrzenia i załatwienia, zgodnie z zapisem § 22 Regulaminu.
- Skargi i wnioski wpływające do poszczególnych komórek należy niezwłocznie skierować do Wydziału Organizacyji i Spraw Obywatelskich w celu wpisania do rejestru skarg i wniosków oraz nadania numeru.
- W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
- Odpowiedź na skargę lub wniosek winna zawierać wyjaśnienie istotnych okoliczności sprawy, ustosunkowanie się do wszystkich zarzutów podniesionych w skardze lub propozycji zawartych we wniosku oraz jednoznaczną informację o podjętych rozstrzygnięciach. Odpowiedź tę podpisuje Starosta.
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Justyna Graczyk |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Monika Wójcik |
Data wprowadzenia: | 2008-01-18 10:54:57 |
Opublikował: | Justyna Graczyk |
Data publikacji: | 2008-01-24 14:04:14 |
Ostatnia zmiana: | 2023-01-13 08:39:24 |
Ilość wyświetleń: | 15756 |